sepia


Sepia of sepiatoning refereert aan de kleuren van zwart-witfoto's die door middel van een sepiaproces behandeld zijn. In dit proces worden de zwart gekleurde zilverdeeltjes omgezet in verbindingen met een bruinige kleur die sepia genoemd wordt. Het omkleuren kan tegenwoordig ook op de computer gedaan worden met behulp van fotobewerkingssoftware.

Vlak voor kerst gaan we uit eten
Met het atletiekcoachkwartet
Samen lunchen
Gezamenlijke activiteit
Afsluitend borreltje
omkleden
Uit eten.

Deze keer leek het thema (achteraf gezien) wel sober te zijn geweest.
Dat had wel een reden. Voor ieder wel een. Tenminste.
Persoonlijk leed was het. De gemeenschappelijke noemer.
Voor de andere drie. Dat dan weer wel.
Daar waar ik de laatste jaren het zorgenkind was scheen nu voor mij een lichtje.
Niet uitbundig. Niet als een hemellichaam. Een peertje was het. Meer niet.
Maar toch.

Het verdreef een beetje de schaduw die over de dag hing:
onzekerheid over de toekomst.
Ik herkende het
maar maak me geen zorgen.
Niet voor mezelf en
ook niet voor Di.
Wel over mijn drie vrienden.

Zou ik sepia ook over kunnen zetten?
Naar een mooi kleurig beeld?
Het eten was sober.

We spraken af.
Volgend jaar.
Weer dit kwartet.
Maar met warme kleuren.
In stijl.
Diner.


We beklonken het.

Comments

Popular Posts