scherp

Het vooruitzicht dat ik drijfnat op het werk zou verschijnen door een druilerige miezer mist maakte me extra scherp.
Direct na de scherpe bocht staat op het fietspad langs het meer een paaltje. Ik raak in de war als het schijnsel van de koplamp niet wordt weerkaatst door de refelctie strepen. Hij staat er niet!
Even later schiet ik rakelings, na een correctie manoevre, de dame die op haar step en oude hond uitlaat. Beide zonder verlichting.
Ik sta op scherp om de trainingsgroep te  verwelkomen. Als de meiden binnenkomen hebben ze een prangende vraag: bent u gewoon sportleraar?

Bot antwoordt ik met ja nog steeds. En wil direct beginnen. Maar dat is onvoldoende blijkt. Er is een vervolg: "Maar bent u echt op de Olympische Spelen geweest?" Ik vertel over de avonturen in Rio. De zonnige verhalen verdrijven de donkere ochtend en de regen. Ze trainen extra scherp deze keer.

Comments

Popular Posts