carlo l'ami


iedere keer als ik de naam carlo l'ami lees zie ik de gedreven doelman in zijn cios tijd voor me. hoe hij er nu uit ziet geen idee. in mijn hoofd is het nog steeds dezelfde ciosser. een brandende ambitie en niet genoeg talent. dus hardwerken. en een harde werker was hij al in de tijd van overveen. hij stond in de alfabetische lijst van leerlingen bovenaan in klas 1c. zo vormde hij altijd het doel bij het cijfer draaien. als l'ami het kan voor een zes dan moet de rest het ook kunnen, was de teneur.

jammer genoeg staat er foto naast het stukje. deze l'ami is een stuk vriendelijker. mijn l'ami is nurks, sturs, blozende wangen, bleke ingevallen wangen en heeft blond haar (vaak nat; altijd op weg naar en van de douche).

ik was de doelman eigenlijk al weer vergeten toen hij in het nieuws kwam omdat hij met een camper langs clubs trok! of toen hij als reserve van Feyenoord kinderen uit een brandend huis redde.

nu lees ik net dat l'ami van feyenoord/excelsior naar ajax gaat.

laat ik nou denken dat edmund claus dat deed, maar die is door ajax weer doorgesluisd naar Haarlem (hoofdopleidingen).

Die edmund is de zoon van onze verzorger op het cios Jo Claus (die in de tijd van l'ami denk ik net zo ongeveer afscheid nam). Aan de oude Claus moest ik denken toen ik deze week aan onze fysio uit de doeken deed wat voor tapebandage ik nodig had voor een van mijn jongens.

Zo lees ik dus een bericht en ben opeens terug in Nederland. Terug in de goeie oude cios-tijd.

uit de T.
AMSTERDAM - Carlo l'Ami wordt met ingang van volgend seizoen de nieuwe keeperstrainer van Ajax. De 40-jarige oud-doelman van onder meer Feyenoord, PSV, Excelsior, Sparta en SC Heerenveen tekent binnenkort een eenjarig contract in Amsterdam. Hij wordt de opvolger van Fred Grim, die naar Sparta vertrekt.

Comments

Popular Posts