bammetjes

Dit las ik vandaag in de krant

(knip)Bijna de helft van de mensen die op kantoor werken zou een andere locatie willen. De onvrede is vooral groot onder medewerkers die in grootschalige en anonieme gebouwen zitten. Vooral kantoren op terreinen aan de snelweg scoren slecht.

Werknemers willen liever in een meer dorpse omgeving met voorzieningen in de buurt werken. Dit zijn de belangrijkste conclusies uit een onderzoek dat het vakblad Bedrijventerrein heeft laten uitvoeren en maandag publiceert. Kantorenlocaties zijn niet bepaald populair terwijl een kwart van de Nederlandse beroepsbevolking daar werkt. (knip)

Ik behoor gelukkig tot de andere helft die niet in een katoor hoeven te werken maar dat dan soms toch moeten. Dat kantoor is zo ver weg van mijn echte werkomgeving dat ik deze niet kan zien!
Als ik er naar toe moet is het echt een heel stuk LOPEN! Als ik naar een supermarkt wil of een winkel moet ik zeker vijf minuten met de auto. Lekker aan het bureau mijn eigen bammetjes eten is er niet bij want we kunnen gratis ontbijten in de kantine. Verder is mijn uitzicht zeer belemmerd door een ander gedeelte van het bedrijventerrein waarop mijn kantoor zit. Dat dit de grootste indoorsportaccommodatie ter wereld is moet ik op de koop toe nemen. Verder moet ik de kantoorruimte delen met ACHT anderen, dus kan het zijn dat ik mijn koffie/thee van de bedienden wel drie minuten later krijg dan mijn collega/baas. Gelukkig is de atletiekbaan buiten goed begaanbaar en kan ik schuilen tegen het zonlicht door de de indoor te gebruiken. Deze indoorbaan heeft echter alleen maar een twee honderd meter rondbaan zodat ik ACHT ronden moet inlopen. Ook staat er binnen geen wind zodat mijn trainingspr's op de sprint achterblijven bij mijn buitentijden.
Meneer Edgar en Juffouw Jannie waar zijn jullie????

Comments

Popular Posts