op de loop

ik glibber
de heuvel af
sneller gaat niet
de regen
stroomt gestaag
en maakt een rivier.

hier is de ondergrond vlak
doorweekt maar begaanbaar
maar de doorwaadbare plek
kolkt en bruist

ik jaag de sperwer
steeds weer op
Van boomtop tot boomtop
dan hij drijft af

ik ga nu weer helling op
modder, water en vuil
komt naar beneden
ik maak mijn eigen treden

ik wil harder
mijn hoofd bonkt
pompend met mijn armen
piept mijn adem

ik jaag me zelf
omhoog tussen ranken
en ren mijn benen uit mijn lijf
maar kan niet harder janken

(vrijdagmiddag is een sombere dag, een loodgrijze lucht, en hoofdpijn. vandaag wordt Mike begraven. wat kun je doen? ik denk aan de begrafenis van Mary, mikes moeder, en dat we daarna met de atltetiek jongens flink aan het bier gingen) ik mail naar arno en wigert wens ze sterkte . ik ga maar lopen)

Comments

Popular Posts