shaffy cantate

“Nog drie dagen en dan heeft, volgens Maurice de Hond, 87% van de Nederlanders op een of andere manier voor een camera herinneringen opgehaald aan Ramses. Door de dood van Ramses Shaffy ben ik op mijn hoede. Ze kunnen ieder moment aanbellen en me vragen wat ik van hem vond”. (NU.nl; Nico Dijkshoorn)

Al die ondervraagden zullen dan ook aangeven dat ze ALLE teksten van Shaffy uit hun hoofd kennen. Kunst denk ik dan want het is voor al lalalaaaajaaahhaa doedaaaa. Ook kennen ze allemaal de hits van Shaffy. Kunst denk ik weer dat er waren er maar vier of vijf en zijn vooral bekend van decennia arbeidvitaminen, en het grijs op radio 2 en de top 2000.
Ik zou ook tot die doelgroep moeten horen maar nee. Kunst denk ik, ja met het Shaffy chantant. Veel kunstvrienden (mannen waar hij dan ook weer voor/op viel) ook maar verder veel geschreeuw weinig wol. Geen gewoon geschreeuw maar ook kunstig en kunstmatig geschreeuw om in de aandachtschijnwerpers te blijven. Een mooi kerel was het wel. En de herenliefde was hem op het lijf geschreven. Ramses Sammy Shaffy is dood en zal zich een kriek lachen om al die aandacht die hem deze week ten deel is gevallen. De enige die echt verdriet lijkt te hebben is Liesbeth List. Vandaag sluit de top 2000 2009 en ik zie Ramses nog met stip stijgen.


Ps.
Alderliefsten in Bloemendaal met la List en Shaffy was wel heel aandoenlijk.

Comments

Popular Posts