achteraf



(C)GL2011 gerard lenting naast het park op de avenua paulista dit leuke torentje.

Uiteindelijk viel het mee. Achteraf. Het begon al met een kleine hapering om 05.00 am. Bij de check-out bleek het computersysteem niet te werken en kon mijn rekening niet worden opgemaakt. Gelukkig volstond een handtekening bij het bedrag op het overzicht. Maar wel na veel heen en weer gepraat en gebel.
Veel te vroeg op het vliegveld dacht ik zo rond zessen. De balie van Passaredo nog niet open en de meeste koffietenten ook niet. Dus na het inchecken toch maar een koffie gescoord. Slechte koffie dat dan weer wel.
Richting hal 1a voor binnenlandse vluchten. Daar stond een mega rij. Beetje voordringen scheelde 30m rij. Voor ik mijn kaartje kon laten zien bij de ingang had ik iedereen in de rij al vier keer gezien. Iedere keer met een korte tussenpauze. Een keer binnen moesten opnieuw een labyrint door lopen worden voor we door de scanner konden. Ik kreeg het idee dat er allemaal bekenden in de rij stonden. Want voor ik mijn riem af kon doen en mijn rugzak op de band had gelegd had ik iedereen weer een keer of acht gezien en was het ruim twintig minuten verder. Nog even lachen toen een man voor me zijn riem tien meter te vroeg af deed en dus bij iedere keer doorschuifelen met een hand zijn spullen bij elkaar probeerde te houden en met zijn andere hand zijn broek op moest hijsen.
Direct doorgelopen naar hal 1a want mijn balie was 1c. Het bericht knipperde en de vlucht zou later vertrekken. Dan maar een sudoku. Het omroepbericht ging me iets te snel en ontging me deels maar ik ving nog net mijn vluchtnummer en bestemming op. Maar even navragen bij de balie. Nieuwe tijd 8.20 krabbelde de vriendelijke medewerkster op mijn instapkaart. Dan maar lezen in het boek "drie seconden". Ik zat al snel midden in het verhaal en miste daardoor weer de mededeling. Dacht ik. Bleek te gaan om een andere vlucht naar Uberlandia maar die ging niet naar Uberlandia want het vliegveld dicht, zo werd mij verteld. Mijn tijd bleef staan. Nu ook op het scherm. Een half uur later maar gebled met de chauffeur dat mijn geplande aankomstijd van 9.15 niet gehaald zou worden. Even later toch in de bus. Maar wel met de mededeling dat we uit moesten wijken naar Goiana. Vandaar dan met de bus naar Uberlandia. Vliegveld Uberlandia gesloten! Even bellen met P. nee het ws droog in Uberlandia maar de avond er voor was het noodweer geweest, we maken een afspraak elkaar op zondagavond voor pizza te treffen. Goiana. Geen concrete voorstelling waar het ligt. Maar echt in de buurt is het niet volgens mij. De rest van de reizigers is blijft er heel kalm onder. Eenmaal in het vliegtuig doe ik maar een tukkie. Vlak voor de daling wordt ingezet ben ik weer wakker en kijk naar buiten ik herken niks. De stewardess roept om dat we zo gaan landen op krbrkrbl-ania. Snel de oren geklaard. Uberlandia!. Gelukkig geen busrit van een paar uur. De koffer is er snel en ik ga direct door naar de baan. Want er is een soort regio wedstrijd op de SESI. En Jakeline en Tales doen mee. Ik ben net op tijd om Tales te zien hoogspringen: 1,79 maar hoogte voor een decimeter meer. De timing ontbreekt daarvoor heeft hij teveel training gemist. Later loop Jakeline de 100 en die start erg slecht, trekt goed door tot zestig meter maar loopt niet onder de 13". Dat valt erg tegen. Ze kan toch een 12"5 lopen schat ik zo.
Snel kijken naar Goiana. http://nl.wikipedia.org/wiki/Goi%C3%A2nia-incident, is het eerste wat ik tegen kom.
Het blijkt te gaan om een afstand van ruim 350 kilometer. Phoeh he. Wel dichterbij het doel maar dan ben je toch nog wel een uurtje of vier extra onderweg na het uur vliegen. Mazzel dat ik dus om elf uur al op de baan stond. Achteraf bekeken.

Comments

Popular Posts