dag 1 35e TB

Het blijft raar om letterlijk en figuurlijk op afstand de verrichtingen van 'mijn' atleten te volgen. Ik zie ze nog steeds als mijn atleten hoewel ze nu al een jaar zonder mij trainen. Misschien nog via de richtlijnen en plannen die ik had opgesteld. Hoewel ik daar niet te veel waarde aan toe wil kennen. Het is ook een dubbel gevoel. Je gunt ze het beste en rekent op minder. 
Ik zat dus via de live feed vanuit haren te kijken en zag de resultaten uit Brazilië bijna direct op het scherm. Toch mooi dat dat kan. De baan ken ik op mijn duimpje, ik zie de vrijwel lege tribunes, het legertje officials en verrassingen.
De eerste is de winst van Karen op de 100 meter horden in de zevenkamp. Super. Blij voor deze atlete met veel potentie die zo twijfelt aan zich zelf. Mooie opsteker. Ze scoort drie pr in de zevenkamp.
14.10 - 1.60 - 12.78 - 24.78 = 3320
Gabriel loopt direct een goede tijd in de series van de 100 maar weet zich niet te verbeteren in de halve finale en komt nipt te kort. Wel mooi basis voor de horden morgen. twee keer 10"39.
Danda heeft het nog steeds niet door. Ze kan een prima volle ronde lopen maar het lukt haar niet dat gewoon te doen. Weer niet goed gestart en op de finish honderdste te kort voor een plek in de finale: 53"82
Mooi was de overwinning van Vitor Hugo. Geswitcht van trainer en van Rio naar Sao Paulo. Nu relaxed in de series, hard in de semi en winnen in de finale. De tijd in de halve finale leverde een kwalificatie/ticket op voor de OS.
Verassend was de tijd van Hederson die zich niet (46"85) wist te plaatsen voor de 400 meter finale maar zich al wel heeft gekwalificeerd (45"36) voor de OS.
Beetje raar. Ik moet constateren dat mijn voorspelling uit gaat komen dat Bruna op de OS staat. gisteren stelde ze met een pr (11"46) haar plek in de estafette veilig denk ik. Eindelijk dus sneller op de 100 dan onder mijn leiding twee jaar terug.
Voor de rest waren er heel veel onnodige kwalificatie ronden door de dit jaar zeer lage entree limieten in het kille Sao Bernardo. Blijft vreemd dat je in de winter ook nog een koude plek uit kiest voor het NK. Door de financiële malaise in Brazilië en binnen de CBAt is er niet zo heel veel keus dus is SP de veilige haven.

Pódio 1º dia
Lançamento do martelo masculino1º Wagner Domingos (BM&FBovespa) 74,49 m2º Allan Wolski (Pinheiros) 70,05 m3º Ralf Rei de Oliveira (Orcampi Unimed) 63,31 m 
100 m masculino (-0.2)1º Vitor Hugo dos Santos (BM&FBovespa) 10.212º José Carlos Moreira (CT Piauí) 10.253º Rodrigo Pereira do Nascimento (CT Piauí) 10.26
100 m feminino (0.4)1º Rosangela Santos (Pinheiros) 11.342º Bruno Jessica Farias (Pinheiros) 11.453º Vitoria Cristina Rosa (EMFCA) 11.54
10.000 m1º Tatiele Roberta de Carvalho (Orcampi/Unimed) 34:25.862º Maria Aparecida Ferraz (LUASA) 34:26.563º Joziane da Silva Cardoso (Pé de Vento) 34:28.88
Lançamento do martelo feminino1º Mariana Marcelino (Orcampi/Unimed) 64,90 m - RC / RB2º Anna Paula Magalhães Pereira (Pinheiros) 62,56 m3º Ana Lays Bayer (Corville) 60,98 m
10.000 m masculino1º Eder Uillian da Silva (BM&FBovespa) 29:19.362º Gladson Barbosa (Pinheiros) 29:20.073º Solonei Rocha da Silva (Orcampi/Unimed) 29:21.16
RC = Recorde do campeonato / RB= recorde brasileiro

Comments

Popular Posts