Donners

foto: donners in atlanta

Mijn duitse collega Uwe Hakus (sprint/horden coach) is een goed bekende van nog al wat voetballers. Niet zo vreemd als je het zelf ook ver hebt geschopt in het DDR elftal. Hij raadde mij aan de DFB-pokal te bekijken. Hij is een fan van trainer Herman Meyer.
Na twintig minuten zag ik twee schoten op doel, diverse aanslagen op enkels en een keihard maar redelijk fair duel. Toen maakte iemand een slaande beweging: rood en direct daarna probeerde een verdediger en aanvalsbeen doormidden te trappen van een speler die bijna twee jaar wegens blessures buitenspel had gestaan (maar wel net een doelpunt binnen had geprikt).
Ik besloot na een half uurtje naar bed te gaan. ik kon het niet meer aanzien.
Nurnberg won. Dankzij de aparte zienswijze van de trainer denk ik. Dezelfde Meyer werd bij FC Twente niet echt gewaardeerd maar boekte wel resultaat met zijn aanpak.

..... Auf der Party-Bühne am Hauptmarkt hielt sich Nürnbergs Trainer Hans Meyer jedoch zunächst im Hintergrund. "Wenn ich keinen im Rücken habe, kann mir keiner Bier in den Nacken kippen", erklärte Meyer mit einem Augenzwinkern............

Ik hou het dus maar bij hockey, cricket en rugby als veldsporten.

Hockey dus, haar allerlaatste (afscheids)wedstrijd speelt ze op 15 juni, daarna is haar hockeycarrière echt afgelopen: Donners!.


Maar dit Pinksterweekeinde won ze voor de 8e x de EC titel. Donners!



De hoogtepunten van Mijntje Donners op een rij:


1 keer Olympisch zilver (2004)- 2 keer Olympisch brons (1996 en 2000)


2 keer WK zilver (1998 en 2002)


1 keer de Champions Trophy (2000)-


3 keer EK goud (1995, 1999 en 2003)


8 Europa Cup titels met Den Bosch


10 landstitels met Den Bosch (1998 tot en met 2007)-


234 interlands met 97 goals



Mooie meid.Donners!



www.mijntje donners.nl

Comments

Popular Posts