seedorf

Clarence Seedorf is de meest succesvolle Nederlander ooit in de Champions League en Europa Cup I. De speler van AC Milan won woensdagavond zijn vierde titel in de Champions League

Clarence - Clyde- Seedorf is een bekende Nederlandse voetballer. In mijn beleving sjokt hij als een oude man over het veld. (terwijl hij op 1 april -sic!- geboren is in Suriname; Paramribo)
Deze Seedorf is dus de meest succesvolle Nederlandse clubvoetballer ooit.

Op zestienjarige leeftijd debuteerde hij in het eerste van Ajax (jongste Ajax-debutant aller tijden) Nu heef in zijn geboorte land een eigen stadion .

Met 3 clubs won hij de Champions League en nu dus voor de vier keer.

Mijn goed vriend Simon Zwartkruis schreef (ik dacht toen "veel te vroeg" ) een biografie over dit fenomeen: Clarence Seedorf De biografie; Houtekiet 2003 Antwerper/Amsterdam ISBN 9052406812

Nu gaat het voetbal grotendeels aan me voorbij en heb ik dus ook gisteren de wedstrijd niet gezien maar dat Seedorf een grote jongen is nu wel duidelijk.
Kijken of SanMarco dit ook zo ziet.

Comments

Popular Posts