So, let's get moving

Aspire dome by night (c) Gerard Lening.

Vanochtend gelopen op de Finnbahn rond de voetbalvelden van Aspire. Niet direct met het verstand op nul maar wel met de nodige twijfels over hoe lang....... Ik besloot toen ik de poort achter me dicht trok: vier rondjes. Terwijl ik richting mijn parcoursje sjokte dacht ik: als ik het maar vol houdt. De temperatuur is de laatste dagen achter in de dertig en voor je het weet zit je hartslag zo hoog dat je hoofd bonkt. Iedere dag dus liters water naar binnen klokken en dan nog een flink gelige plas produceren in plaats van de heldere witgele straal. De warmte is echt een sloper. Terwijl de hitte van de zomer nog moet komen.

Als ik loop denk ik even terug aan de foto's van de Ter Specke bokaal die afgelopen zaterdag plaats vond. Zag veel mensen in een vrolijk zonnetje en zag de wind prettig waaien voor de discus. Opeens dacht ik aan die keer dat ik lekker op het fietsje in korte broek en shirt met korte mouwen naar Lisse reed genietend van een heerlijk voorjaarszonnetje. Aangekomen op de baan ging het als snel waaien, draaide de wind naar zee en voor we het wisten was het koud: zeedamp drong ver het binnenland in. Ik leende Puma sokken van Heintje Macknack weet ik nog want ik had alleen een windjack en lunchpakketje mee.


Heb opeens het liedje van Tim amstrong in mijn hoofd: let's get moving.........

Denk aan de jogger die in Utrecht tussen de volkstuintjes dood gevonden is.


Komende week Hoorn. Ook daar menige wedstijd kou geleden. Of alleen maar uit de wind kunnen zitten tegen het talud of achter de bossages op het rechte stuk. Ik zie Mul, Bezu, Maasdijk, Ootjers over de lat zweven. Denk opeens aan de Nk meerkamp op dezelfde baan.


Dan is het ook al weer snel Gotzis.

Wat zullen Hoos, Ruckstuhl en natuurlijk Wisse gaan doen???


Denk aan de Gouden Spike. Wellicht doen we met Aspire mee met een jongens estafette.

Geinig. Even wat info verzamelen.

Lekker tijdens het lopen bedenk ik altijd van alles en nog wat.

Goeie discussie (eindelijk! een keer zonder grapjurken en nono's) over de zweedse estafette op het atletiek forum.


Ben al weer terug. De vier rondjes gingen ongemerkt voorbij. Controleer mijn gewicht op de schaal en zie dat ik ruim anderhalve kilo vocht kwijt ben geraakt in een dik half uur.

Dat wordt weer drinken.


Let's get moving into action

Let's get moving into action

If you last too slow, no satisfaction

There's something out there, that's the attractionIf you hesitate now, that's a subtraction

So, let's get moving......................


nummer 1 in de kink40






Comments

Anonymous said…
en de oude man hij (piste) liep verder in de verschroeiende hitte...
hoop dat ik ook in belgiek het blog kan blijven lezen, en meegenieten...

Popular Posts