en opeens weet je het

En, opeens weet je het zeker. Vanmorgen zat ik op het toilet bij de SESI in Uberlandia, zo'n geconditioneerde actie waar je gewoon gehoor aangeeft door iedere morgen na het ontbijt nog een keer te poepen. Ik zat op het toilet en opeens wist ik het zeker ik rook het toilet van mijn oma. Precies dezelfde geur. Niet te beschrijven maar onmiskenbaar bij het ruiken. Dat riep dus gewoon het beeld op van de poepdoos bij mijn oma achter in de schuur. Op de geschaafde plank lagen kranten of tijdschriften waarmee je gat afgeveegd moest worden. Als de emmer nog niet helemaal vol was geen probleem maar was het redelijk gevuld dan kon het spetteren en dan was die krant geen optie. Moest je met dat spiegelgladde papier proberen je bips te drogen. Als je ging staan kon je door het raampje de achterburen zien en deed je dan de deur van het schuifje dan rook je de schuur. Maar in dat hokje hing een geur van jarenlang poep en pies. Ik dacht dat het kwam door het hout, maar vanochtend zat ik in een betegelde ruimte. Slechts het emmertje met gebruikte papiertjes verspreide een geur. En ik wist het zeker ik zit op de pot in Slochteren bij oma Landman. Toen ik de deur open deed rook ik de frisse ochtend geur van Uberlandia. Groter kon de tegenstelling bijna niet zijn.

Comments

Popular Posts