leef-tijden

Toen Nigeria weer eens de WK voor onder zoveel bij de jeugd won sloegen de stoppen even door. Bij bestuurders uit andere landen met name. En wat niemand voor mogelijk hield: de FIFA kwam in actie. Dus bij het wk onder 17 trok Nigeria plots bijna een heel team terug. De reden? MRI-scan! Professor Jiri Dvorak, head of Fifa's medical assessment and research centre, said: "MRI of the wrist is a simple, reliable, valid and non-invasive method of age determination in young male football players".

Ik moest hier aan denken toen ik foto's van het WJK zag. Maar helemaal toen ik opeens weer deelnemers zag uit bepaalde landen waar ze helemaal niet vandaan komen.
Als ik 1 en 1 combineer is het geen 3 maar 5. Met mijn collega nog maar eens wat namen na gelopen op de lijsten bij het wjk en ook voor de jeugd olympische spelen in singapore later deze zomer. We weten bijna zeker dat er 20+ atleten in Moncton medailles hebben gehaald en ook dat er "oudere" atleten in Singapore mee doen.

Wanneer zou de IAAF met deze simpele test komen? Waarschijnlijk pas na de herverkiezing van Diack, die zich zelf wil opvolgen. Hijheeft de Afrikaanse stemmen namelijk eerst hard nodig. De leeftijd van de IAAF voorzitter? Hij schijnt op 7 June 1933 in Senegal geboren te zijn.

Comments

Popular Posts