tijd


(c)GL2010 gerard lenting: SESI Uberlandia dirt track

de tijd stond even stil.
tenminste. in mijn gedachten.
de waarheid was hard. mijn 200 honderd tempo was niet 'hard' te noemen.
dat wist ik natuurlijk al. daarom deed ik ook 40'. in dit geval met blinde klok. de 'tempootje' waarbij de pauze ongeveer 100 meter dribbel en 50 meter oefeningen waren. achteraf keek ik naar het tempo en inderdaad veertig seconden ongeveer. er zat een heuveltje in.
het geheel deed denken aan mijn cios baantje. ook daar liep ik veel. zo tegen zonsondergang en niemand op de baan. lekker lopen en mijn eigen training doen. het tempo lag een stuk hoger, de pauzes verliepen sneller maar waren langer in tijd gemeten. afhankelijk van het startpunt zat op het 300m baantje de heuvel aan het eind of ergens anders.
dus het is vandaag genieten van zeg maar ik schat 18 x 200 met actieve pauze. droge lucht, heldere hemel en de zon die langzaam onder gaat en de schaduw steeds verder over het rust stuk gooit.
het baantje is 350 lang en 0 is onder bij de trap. rechts is een boompje. daar zit het konijnenuiltje met in de gaten te houden. als ik te dicht bij kom duikt hij in zijn eigen gat halverwege de heuvel.
ik diezel de loopjes. afentoe even schelden op mezelf (ik zie geen verschil tussen je dribbel en je tempo, keekie/appelflap/zoutje) of moet mezelf even oppeppen bij het heuveltje (ben jij nou een bikkel?) na de laatste zet ik mijn stopwatch op nul en loop nog 1x keer als sprintloop over de rode aarde. ik klok 40.5. ik lach om mezelf.

heerlijke training van totaal drie kwartier.
zweten, afzien en een beetje bikkelen.
net als dertig jaar geleden.
nou ja bijna dan.

Comments

Popular Posts