stokje



aflossing noemen de belgen het.
wij noemen het doorgeven van het stokje estafette. (nu moet ik hier in brazilie revezamento noemen)
lang geleden waren de nederlandse vrouwen daar heel goed in. hadden zelfs even het WR. kort geleden deden een paar jonge meiden het heel goed op het WJK en pakten een bronzen plak. Als je niet snel bent moet je goed wisselen. De Duitsers zijn daar over het algemeen goed in en ook de Polen. Zij halen veel wisselwinst. Dat is op hoge snelheid het stokje doorgeven tussen twee lopers waardoor er nauwelijks snelheidsverlies optreedt en de eindtijd ruim onder de opgetelde individuele looptijden ligt. Soms wel twee seconden of meer.
vanochtend werdt ik wakker op het moment dat de marathon ging finishen en dus de rest van het ochtendprogramma al achter de rug was. ik surf snel naar diverse stekken en zie een foto met dit bijschrift.

De Nederlandse vrouwenestafetteploeg is zaterdag bij de Europese kampioenschappen in Barcelona in de series van de 4x100 meter uitgeschakeld. Het kwartet, bestaande uit Femke van der Meij, Loreanne Kuhurima, Anouk Hagen en Jamile Samuel, eindigde in de race als achtste in 44,70 seconden.


ik weet dan nog niet dat nederland is uitgeschakeld. wel dat duitsland er uit ligt (let/fig). ik zie de uitslagen en lees dat 43.90 nodig was als tijdsnelste en dat 43.93 niet goed genoeg was. Nederland liep 44.70! en eindigde ook nog achter de slovenen met de 50 jarige Ottey in haar gelederen................

Met de wetenschap dat de junioren het goed deden en er een paar redelijke sprintsters bij de jeugd aankomen heb ik toch nog goede hoop op londen. daar liep eens FBK heel snel. goed voorbeeld doet goed volgen. en gewoon zorgen dat het stokje bij de finish komt.

Comments

Popular Posts