dik

In de krant van vandaag las ik:
"... Bijna een op de drie kinderen (31 procent) die in stadsvernieuwingswijken wonen, is te dik. Bijna een op de tien (9 procent) heeft ernstig overgewicht. Dat is aanzienlijk meer dan het landelijk gemiddelde. Toch eten ze niet meer dan nodig. Het komt omdat ze te weinig bewegen..."

Proefondervindelijk heb ik als groot kind (als ik mijn omgeving mag geloven. zo zoek ik altijd naar het grootste plakje cake of het kontje. drink ik mijn vruchtencocktail door de kleuren en slurp het niet vanaf de bodem. lik ik graag aan een chocolade koekje. maar kan ik ook uren spelen met golf-frisbee of round-the-world vrije worpen nemen met basketball of soms gewoon lekker rennen. ook kan ik me nog steeds verbazen hoe mobiele telefoon werkt, of hoe een groot cementvrachschip kan blijven drijven) mogen ervaren in het afgelopen trainingskamp. Of beter gezegd mijn verblijf in Europa gedurende de zomer. Ik kwam dus gewoon in juni-juli-augustus zo'n drie kilo aan. een pr want nog nooit woog ik boven de tachtig kilo...................
balen want het viel wel op die buik en de vetrolletjes!
Echter helemaal niet veel gegeten, niet extra gesnoept. Echter veel minder bewogen dan normaal. Dus nu in Qatar eet ik gewoon maar beweeg ook gewoon weer meer. dus weeg ik minder. Nog niet in gewone doen zo als voor mijn burn-out want dan merk je dat je geen kind bent. De stofwisseling is trager en ook het afvallen gaat minder snel dus.
Gelukkig is het rond de Golf een goed teken als je wat vet op de botten hebt: teken van rijkdom. Arme ik, want ik ga toch echt weer op zoek naar andere proporties ;)

Comments

Popular Posts