maandag

Op maandag melden zich veel meer mensen ziek dan op andere dagen van de week. Arbodienst ArboNed noteert op maandagen gemiddeld 9000 ziekmeldingen. Op dinsdag zijn dat er 5000.

dat stond dus weer in de krant in Nederland op maandag 19 september 2005. en dat is voor mij dus weer een rare gewaarwording.
ik begin de week op zondag en op zich is dat niet zo raar. wel dat je dan allerlei sportuitslagen voorbij ziet komen omdat het een vrije dag in de rest van de wereld is. maar die had ik dus op zaterdag.
dus op de maandag is het al weer mijn tweede werkdag en op dinsdag vervalt de ochtend training en zit ik al weer op de helft van de week terwijl op woensdag het weekend al weer lonkt en donderdag dus de laatste werkdag is.
een andere beleving.
of dit soort gegevens in Qatar ook bekend zijn weet ik niet.
de werkhouding is hier sowieso 'anders' .
of er bij meer publiciteit een remmende werking van uit zou gaan hier?
dat denk ik wel
.
ze gaan langzamerhand nog minder doen terwijl ze harder werken.

http://www.nu.nl/news/594192/36/Veel_zieken_op_maandag.html

Comments

Popular Posts