ijs


foto deT.

gisteren op de corniche een tentoonstelling bekeken. er staan foto's, gemaakt door locale fotograven, opgesteld in mooi displays. het onderwerp is het fotogenieke nieuwe museum (MIA). het was prachtig weer en na wat flaneren op de boulevard sloten we ons aan bij de velen die in het gras zaten.
het leek een mooie winterdag. velen in winterkledij ook. voor ons was het een mooie zomerdag met lage zon en lekker temperatuur. (maar ook mevrouw lenting krijgt het al koud bij de twintigers!)
afgelopen weekend keek ik naar de speciale winteruitzendingen op de zdf en ard.
daarin ook een item over schaatsen. ze richten zich op Jenny Wolf. Ik zag Gerritssen, van Riessen en Timmer. Timmer mistte venijn en startkracht, van Riessen de pure snelheid maar Gerritsen knalde er flink op los.
Ook zag (en hoorde) ik de stem van Sijtje, nu als coach van de Chinezen.
Dat bracht me terug in oude tijden. de tijd zo rond 1970 met de mannen:
Fred Anton Maier, Knut Johannesen, Kees Verkerk, Ard Schenk, Hjalmar Andersen, Roar Grönvold, Svein Erik Stiansen, Dag Fornaess en Per Ivar Moe ze staan op deze foto die vanochtend in de T staat.

daar moest ik gisteren dus even aandenken toen ik in mijn stoeltje aan de Corniche de menigte voorbij zag trekken een stel ganzen over het water zag vliegen en de zon ons aangenaam bescheen.

Comments

Popular Posts