GT-RV-AVH


Jaren geleden reed ik op de eerste zondag van April op mijn gemak op zondagochtend op de fiets naar Hoofddorp. Gewoon peddelen. De Kruisweg af, langs wat bedrijfjes naar het hotel wat net voor de snelweg lag. Het Golden Tulip hotel. Meestal waren Nel, Lia, Cock, Andre en nog wat mensen al aanwezig. Jongsma met zijn auto ook. Soms dribbelden er al wat atleten rond. Het was een beetje rare plek voor een loop. Maar de Atletiek Vereniging Haarlemmermeer oogstte bewondering voor hun inzet en wisten met een sterke vrijwilligersgroep het tot een prima regionale wedstrijd te maken.
Na afloop ging ik dan naar Johan en Lia om onder het genot van een bord soep wielrennen te kijken. De Ronde van Vlaanderen.
Het zullen deze edities geweest zijn schat ik zo....
Soms was ik zo rozig van de ochtend dat ik maar met moeite kon kijken...
Jaren later stond dit nog op ons netvlies...
Ook toen we de marathon van Rotterdam in de planning hadden...
Er was altijd gesprekstof te over.....zelfs tijdens een duurloop...
1990Moreno Argentin (Ita)Rudy Dhaenens (Bel)John Talen (Ned)
1989Edwig Van Hooydonck (Bel)Herman Frison (Bel)Dag-Otto Lauritzen (Noo)
1988Eddy Planckaert (Bel)Phil Anderson (Aus)Adrie van der Poel (Ned)
1987Claude Criquielion (Bel)Sean Kelly (Ier)Eric Vanderaerden (Bel)
1986Adrie van der Poel (Nld)Sean Kelly (Ier)Jean-Philippe Vandenbrande (Bel)
1985Eric Vanderaerden (Bel)Phil Anderson (Aus)Hennie Kuiper (Ned)

Comments

Popular Posts