uitstel

Van uitstel komt afstel. Dat gezegde gaat heel vaak op. Maar voor de bijlagen van de zaterdagkrant niet. Die kunnen namelijk heel lang mee. Wachten op een moment. Op momenten dat je moet wachten.

Zo kon het dus gebeuren dat ik Sir Edmund las op een moment die al zeer dicht aan lag tegen het volgende verschijn moment.

Dat leverde een, in mijn ogen, komische koppelingen op. Al werd ik in eerste instantie getrokken door een kop: nostalgie is een valstrik…. Besloot ik toch eerst twee columns te lezen. Het verhaal over de ruimtevaart (waar ik vroeger heel erg veel over las omdat het zo indrukwekkend en interessant was, tot ik me realiseerde hoeveel geld hier voor nodig was)

Dus.

Ik las dat door het loslaten van de literatuurlijst de interesse in heel veel grote schrijvers tanende was, inclusief Reve, Gerard. De volgende bladzijden liet ik liggen maar hield in mijn gedachten wel Woelrat en geheime opening toen mijn oog viel op negen billen van popsterren. Vrouwen met pronte konten.

Vervolgens nog een keer Laurent Binet: “Nostalgie is een valstrik”. Ik had net twee ontmoetingen achter de rug waar nostalgie als een heerlijke geur uit de keuken opsteeg wanneer er feestelijk diner in voorbereiding is. Eerst de examenklas reunie van de mavo en de avond te voor een ontmoeting met enkele leerlingen uit de HAVO 4 klas. Nijenborg H4f in dit geval met twee mannen en een vrouw.

De krater des dood opende zich voor mij (het leek me een moeilijk stuk) en ik bladerde door en zag de opening van een vogelnestje. De maakbare wereld heet deze rubriek. En ik dacht direct aan het eerste stuk wat ik had gelezen in dit katern: Partner. Stop niet te vroeg met zoeken was de boodschap. Laat dat nu net een van de gespreksonderwerpen op de reünie zijn geweest.

Ik leg het katern weg en denk met nostalgie terug aan de ontmoeting met mijn mensen uit de klas van ’76.


Comments

Popular Posts