april showers

Op zaterdag zaten de hedendaagse Pelleboers er nog flink naast. Ze hadden bewolking voorspelt. Maar het waren felle buien met flinke heldere opklaringen en prachtige Jakobsladders.

Zondagochtend lag de gevoelstemperatuur hier in het Noorden  van het land rond de 0 graden. Ik werd wakker van een klapperend raam. Zeldzaam want met een kamer op het oosten is er niet zo heel vaak wind aan deze kant in het voorjaar. Ook viel er  natte sneeuw en hagel. Het mag met recht een frisse zondag worden genoemd, want normaal is het eind april zo'n 15 tot 16 graden. De gevoelstemperatuur ligt nog lager dan voorspelde zeven graden.....

Ik verschans me met kranten en de live stream van de marathon in Londen boven in onze izba meer-rust met chocolade melk en een gevulde koek. (vulkoek zou mijn hospita in Haarlem gezegd hebben, bedenk ik me nu). There is a chance that some April showers will come by, hoor ik op de BBC.....

Comments

Popular Posts