volgers

omdat niet alle volgers van dit dagboek ook de links van de zaken om te volgen aanklikken omdat daar domweg de tijd voor ontbreekt (en of interesse) hier het stukje van willem vissers.
(en omdat van der sar een goede doelman is die terecht een slordige 35 miljoen erui bij elkaar keepte natuurlijk)

willem vissers deed eerst voor het anp oa atletiek en voetbal en nu al weer jaren ajax/psv en het nederlands elftal voor de volkskrant (aardige gozer die niet in een biertje spuugt en ook regelmatig in Haarlem is)


..................Soms ligt de commercie zo dik op het voetbal, dat het ondanks de gewenning nog even een momentje verbazingwekkend is.
De finale om de Champions League tussen Manchester United en Chelsea begon deze week pas om kwart voor elf Russische tijd, omdat wij in West-Europa nu eenmaal gewend zijn om om kwart voor negen naar de Champions League te kijken. Door de verlenging en de strafschoppenreeks was het duel tegen half twee in de nacht afgelopen.
De laatste spelers kwamen tegen half vier gedoucht uit de kleedkamer. De avondwedstrijd was een nachtwedstrijd geworden.
Dat wel erg veel spelers kramp kregen, al vrij vroeg in de wedstrijd trouwens, zou dat iets met het late aanvangstijdstip te maken kunnen hebben? Zoekt de UEFA zoiets ook uit, of juist niet, omdat ze in Nyon de uitslag van het onderzoek vrezen?
Het Nederlands elftal trainde deze week in Katwijk met Nike-ballen. Dat is logisch, want Nike betaalt elk jaar miljoenen euro's aan de KNVB om de nationale ploeg van ballen en kleding te voorzien.
Maar op het EK in Oostenrijk en Zwitserland wordt met een bal van Adidas gevoetbald. Je zou dus zeggen: train dan ook met Adidas, maar dat vond Nike natuurlijk geen goed idee. En dus werd een compromis gesloten: een week in Katwijk met Nike, de afgelopen week dus, en een week in Hoenderloo met Adidas, volgende week.
Een schitterend Salomonsoordeel. Precies in het midden gaan zitten tussen commercieel en sportief belang. Bondscoach Van Basten relativeerde de `affaire' door te stellen dat het allemaal niet zo veel uitmaakt.
Een opmerking die wel weer leerzaam is voor alle marketingmensen van Adidas en Nike, want zij denken vermoedelijk juist dat het wel veel uitmaakt.
Het is ook niet zo bijzonder interessant. Maar het is soms aardig om stil te staan bij de alsmaar verder oprukkende commercie in de sport en de gevolgen daarvan........"

Comments

Popular Posts