bankzaken

vandaag weer eens naar de bank.
gisteren een telefoontje dat mijn laatste salaris (end of service etc) waren gestort en dat ik ontboden werd op het kantoor.
later nog een keer terug gebeld door de manager. ze vertelde dat het allemaal morgen geregeld kon worden even langs de branche.
kom ik daar vanochtend krijg ik te horen dat ik naar het hoofdkantoor moet. dus maar even naar de afdelingsmanager. hij legt het allemaal keurig uit.
dus weer in de auto terug naar een plek waar ik eigenlijk net al was toen ik diana op het vliegtuig naar dubai zette. alleen nu is de ochtendspits in volle gang, dus dat duurt even. gelukkig ben ik direct aan de beurt en is de administratieve handeling een fluitje van een cent. waarom ik daarvoor naar deze afdeling moet is me een vraag.
gelijk ook maar mijn aandelen verzilveren bij de beurs die vlak bij deze afdeling zit. de markt is nog niet open maar na een half uurtje sta ik met een cheque weer buiten. die cheque is alleen maar op twee kantoren te gelde te maken gelukkig is de ene dicht bij. Na drie kwartier wachten ben ik aan de beurt. Dit terwijl er maar een paar schatting zeven, acht man met vier loketten open, voor me waren. Ik keek mijn ogen uit: koffers, plastic tassen, sporttas, en een handbagage koffertje. Allemaal vol geld dat geteld moet worden en gewisseld. Een klein mannetje, die voor loket vier stond toen ik aan kwam, was net bezig bundels vijf honderd riyal op de toonbank te zetten voor het oog van de teller. Toen ik weg ging had hij het zelfde met honderdjes en vijftigjes gedaan, de hele sporttas was nu leeg maar de jongen achter het loket was nog bezig met de elastiekjes, calculator en pen.
Ongelooflijk dat al die mannen zo met dat geld overstraat gingen en open en bloot dit lieten tellen of wisselen.
Met mijn envelopje met biljetten weer terug naar de eerste stop deze morgen, nog net voor de lunchspits van dinsdag die altijd iets na twaalven op gang komt ivm de vrije middag van de scholen. Maar parkeerplek is er nauwelijks. Ik moet voor de zoveelste keer mijn ID laten zien, mijn bankkaart en natuurlijk weer allerlei copien tekenen soms zelfs twee keer.
In totaal was ik vijf uur onderweg. Niet zo erg maar een groot deel was wachten en ook in de auto. Niet erg maar terwijl het vandaag in Nederland misschien 24 graden wordt staat de temperatuurmeter van de Volvo op 52.
Ik ga even op de bank liggen om bij te komen.
Heerlijk die bankzaken.

Comments

Popular Posts