GCC

Regelmatig moet ik denken aan die gozer van de reclame voor Smith chips deed jaren geleden. Zijn naam is me gelukkig ontschoten en doet er ook niet toe. Ik hoor zijn stem als er weer eens iemand komt die verteld hoe belangrijk iets hier wel niet is. Jawel, hier en dat is dus hier in de GCC. Hallo piepesnijers this is the GCC, man!
Alles wordt hier langs de meetlat van de GCC gelegd. Continu alles vergeleken met de andere grootmachten in de GCC. Met als klap op de vuurpijl: Saoudies verslaan, en ver daar achter beter zijn dan de anderen. Als je in de krant wilt zorg dan dat je de rest van de Golfstaten ver achter je hebt gehouden. Kijk je in de medaillespiegel van een toernooi dan maak je voor je zelf een zo gunstig mogelijke stand. Dus heb je te weinig keren goud dan maar kijken naar het totaal of naar de punten. Het maakt niet uit. Medailles op een GCC glanzen als nooit te voren.
Nu is er deze week een atletiekontmoeting in Saoedi Arabie en daar doen ook atleten van Aspire namens de Qatarese atletiekploeg deel. Maar ik lees niks. Geen enkele krant heeft tot nu toe iets op de pagina's weten te produceren.
Nou weet ik viavia dat er al twee kwalificaties voor de WYC 2009 zijn (100m en pols)
dat er pr's en medailles waren voor twee van mijn oudpupillen (10.74 -ook limiet wjk- en 7m02) maar niks.
Morgen komen ze thuis, vandaag de laatste dag. Nog een paar kansen om te laten zien hoe goed Qatar is. Qatar, the best in the GCC.

Comments

Popular Posts