D ('operatie) dag



play on your strengths- do all you can to address your weaknesses



De dag van de operatie begon eigenlijk al om dinsdagavond. Om een uur of elf: scheren. het hele lijf door de verpleegster met een zoemend apparaatje onder handen genomen. Daarna zelf de handen het werk laten met een speciaal paars zeepje en sponsje. Mondspoelwater gorgelen. Pas daarna mocht ik gaan slapen. 

             


Om 5 uur weer wakker gemaakt voor het eten voor vandaag. Vanaf 6 uur is het vasten: geen drinken en geen eten. Ik at het ontbijtje met het gevoel van een wedstrijddag. Je weet ik moet eten maar moeizaam om ook maar een hap door de keel te krijgen. eerst maar een bekertje lauw water, dan het flesje jus. Ik besmeer een arabische rond broodje met smeerkaas, doe er tomaat en komkommer bij en rol het op tot een soort wrap. De sandwich neem ik voor de helft. Het is belegd met kip filet en sla maar ikvind het te zout en laat de andere helft liggen.

Weer douchen met de speciale zeep. Daarna mag ik weer mijn blauwe MASH short aan.

       

tijd genoeg voor nog een schetsje.

Deze keer Anjet Daanje (Wijster1965), pseudoniem van Anjet den Boer, is een Nederlandse schrijfster uit Groningen. Ze won de prijs voor het beste Groninger boek en, belangrijker, de Libris Literatuur prijs 2023 voor:Het lied van ooievaar en dromedaris. Dat lijvige boek hoop ik in mijn revalidatieperiode te gaan lezen.



Comments

Popular Posts