zaterdagje

Zaterdag:
Eerste dag van het weekend in Europa en tweede dag van het weekend in het Midden Oosten. 
Heerlijk geslapen. Weliswaar op mijn rug in plaats van op mijn buik maar toch. Wel weer om vier uur een EMG! 
Ik kan gelukkig na verwijdering van een aantal slangetjes en pleister ook douchen. Andres heeft handdoek en toilettas gebracht. Ik voel me herboren hoewel ik geen douchefanaat ben moet ik bekennen dat het lekker voelt.
Ik zie ook overal plekken waar stickers hebben gezeten. Blauwe resten van pleister. Bloeduitstortingen op de prikplekken. En nog twee IV pleisters.
Als dokter Hanad langs komt is het voor een kort bezoekje. De testen waren allemaal goed en hij wil snel aan de slag. Operatie datum is woensdag 10 Mei om 18.00. Met wapperende groene jaspanden verlaat hij de kamer.
 
Overleg Diana of ze wel of niet komt. Ik ben in goede handen. Ze hoeft mijn hand niet vast te houden. Maar er zijn ook praktische zaken. Van beide kanten.

Inlichten van de baas. Matt informeren dat ik wel enige tijd uit de roulatie zal zijn. Hij appt dat hij langs gaat komen. De collega’s Fuzz en Michael reageren verontwaardigd zij zullen alles doen om mij te vervangen dus ik moet me geen zorgen maken maar vooral werken aan mijn herstel. Waarvan akte.


Verrassende mails en appjes stromen binnen. Een ding komt steeds terug: HOE DAN??
Ja lieve mensen, ik zie er gezond uit, leef, op mijn manier, ook gezond eten en drinken enzo maar aan de binnenkant doet de stille sloper zijn werk. Ongezonde situatie. Het zit in de genen. Ik ben erfelijk belast met dit gegeven. 
Leeftijdgenoten schrokken het meest. Pim was begonnen met afvallen met een doel. Hij wil gewoon met zijn jongens op zee kunnen kiten. Hij ziet er, zeker nu, weer fit en gezond uit. Toch schrok hij van mijn situatie en realiseerde zich zijn familie historie met verstopte bloedvaten.


Comments

Popular Posts