een opmerkelijk stukje

zo lees ik op atletiek.nl
..........AD Sportwereld en de Atletiekunie zijn een partnership aangegaan. De Atletiekunie kan zich daardoor beter etaleren als hét kennis- en opleidingscentrum en service-instituut op het brede terrein van (top)atletiek en de loopsport. AD Sportwereld krijgt zichtbaarheid bij de belangrijkste nationale kampioenschappen van de Atletiekunie en in al dier uitingen. Leden kunnen kennismakingskortingen tegemoet zien voor AD en AD Sportwereld..........

In mijn tienerjaren kocht ik op maandagochtend afentoe op maandag het AD. Gewoon lekker even het sportkatern uitpluizen. Je had een sigarenzaak vlak bij het FC Groningenstadion waar je vier duppies en een stuiver in het bakje deed en hup snel weer verder op weg naar school.
Later op het CIOS in Overveen deed ik hetzelfde, hoewel de prijs toen al hoger was, en op de Zijlweg opnieuw een sigarenzaak het verkooppunt was.
Toen, weer later, Henk van der Sluis (eerst Parool) bij het AD kwam kreeg atletiek ook meer ruimte en bleef ik afentoe de krant kopen. Vooral als er grote toernooien waren en Henks' stukken een mooi tegenwicht waren VanWissen/DeGraaf van de Volkskrant en het ANPbericht van Wim van Hemert.
Al jaren is cors van den brink medewerker bij het AD en dat heeft mijn leeslust nou niet bepaald aangewakkerd van deze Rotterdamse krant. Gelukkis is met het opslokken van de kranten in het Groene Hart Pim van Eschoten aan de sportredactie toegevoegd. Pim Puntschoen is, ondanks zijn honkbal verleden ;) altijd goed voor een aardig stukje atletiek.

Nu wil het toeval dat cvdb ook de kolommen vult van atletiek.nl (en tot niet zo lang terug atletiekwereld) dus toen ik dit bericht las op de site van de atletiekunie dacht ik even als een verlate kertman: hohohoho.
Een lekker een-tweetje is dat! En wel in dier voege: krijgt het AD de primeurs uit de vaderlandse atletiek op een presenteerblaadje? Dus AD eerst en dan de andere landelijke kranten? Zijn Stouwdam cs lekker mee! En de hondstrouwe Leon Haan dan moet hij ook eerst wachten op het rollen van de rotterdamse persen en als dank de reclameborden bij de schaarse wedstrijduitzendingen nu ook nog omzeilen?

De aanhef van het persbericht is in ieder geval niet door de handen van de sportredactie chef Hans Klippus lijkt, zie: het lelijke: partnership/ paradoxale : brede-top/zichtbaarheid krijgen/het archaische: dier. Na de sportpas nu dus de knau toegevoegd aan AD reclame uitingen. En ik maar denken dathet slecht ging met de kranten. Het moet dus wel gaan om de koppeling van twee toegevoegde waarden: Sport en het AD.
let wel beste lezer:
U was nog nooit zo dichtbij de sport. AD Sportwereld biedt u minimaal 20 pagina's passie voor de sport in text en beeld. Gemaakt door de grootste en beste sportredactie van Nederland. Elke dag weer!
(aldus de advertentie tekst)

Opmerkelijk blijft het wel.

Comments

Popular Posts