inter-net-jes

Wie had gedacht dat internetten zo'n vlucht zou nemen zeg maar vijftien jaar geleden, ik niet in ieder geval. 'Kwas toen al blij met een faxmachine. Nu heeft iedereen -mobiel-internet.

Dit weekend surf ik even rond want ik wilde wat informatie verzamelen voor een artikel. En aangezien een groot deel van mijn archief op papier staat zijn deze achtergebleven in Nederland.
mijn oog viel op drie berichtjes toen ik nu.nl opende:
I
LONDEN - Een 42-jarige Engelsman heeft voor zijn webcam zelfmoord gepleegd terwijl hij op een website met andere mensen in discussie was.....
II
LEEUWARDEN - De politie heeft vrijdag de 66-jarige echtgenoot van de sinds twee weken vermiste Willy Wester in zijn woonplaats Leeuwarden aangehouden. De politie verdenkt de man van betrokkenheid bij de vermissing en vreest voor het leven van de vrouw.
De vrouw was een zeer actieve chatster op het internetforum klessebessen. Andere chatters die op de site actief zijn sloegen alarm toen de vrouw plotseling offline bleef. De politie heeft een speciaal team op de zaak gezet.........
III
http://sportgeschiedenis.web-log.nl/sportgeschiedenis/2007/03/een_zwarte_blad.html
Exact tien jaar geleden, op 23 maart 1997, woedde de 'Slag van Beverwijk' tussen supporters van Ajax en Feyenoord. Hierbij kwam Carlo Picornie om het leven. Mede door middel van een paginagrote advertentie van Ajax-supporters in De Telegraaf van vrijdag wordt stilgestaan bij deze veldslag. In dit artikel wordt een reconstructie gemaakt van die dag. Het is grotendeels gebaseerd op het boek 'De F-Side is niet makkelijk', dat vijf jaar geleden verscheen......................
> de reacties die je kunt plaatsen zijn deels weggehaald en de mogelijkheid is inmiddels door Jurryt stopgezet.

Eerder berichtte ik dat een van mijn favoriete blogs'die van Bert Wagendorp was. Was inderdaad want hij is gestopt. Zijn fraaie columns roepen diverse reacties op. En veel van die reacties ingegeven door onweldenkende lieden, zieke geesten en lanterfanten die al bedenkelijkheden spuien omdat ze het eens zijn met Wilders cum suis, liep de spuigaten uit. Zie ook soortgelijke reacties van voetbalfans 'op de 'slag van beverwijk'.
Naast klessebessen en msn-fanaten of chatters blijken heel wat lezers iets te melden te hebben naar aanleiding van gebeurtenissen waar ze geen kaas van hebben gegeten. Roepen of schreeuwen om aandacht? Ik weet het niet. Laat ik zeggen dat ik er niet op zit te wachten.
Fre Meis sprak mi vaak de Waarheid, Herman Bode zocht bondgenoten, maar ook een Jongeling en later Schutte zeiden waar het op stond en stonden voor hun Woord. Ik was het er vaak niet mee eens maar had wel degelijk respect voor hun mening.
Nu lijkt het er op dat het niet gaat om het hebben van een mening maar gewoon menen dat je alles kan roepen/schrijven/mailen en chatten.
Hoe zullen we hier over tien/vijftien op terug kijken?

Laat dit stukje niemand weerhouden om een reactie te plaatsen ;)
Ook niet als je geraakt bent door een generaliserende sneer over mijn lager school verleden :)

Comments

Popular Posts