panel

de gulf times heeft sinds een paar weken in de zaterdag-editie een vraag die het voorlegt een panel van diverse mensen: inwoners van Qatar afkomstig uit diverse landen plus 1 qatari. iedere keer andere personen en ook een ander onderwerp.
zo lees interessante gedachtengangen. tenminste zo lees ik dat. een vorige vraag was bijvoorbeeld hoe kijk je tegen het wachten in de rij aan. opmerkelijk was dat bijna alle expats het gewoon vonden en een teken van opvoeding en cultuur. de qatari echter vond het wel goed maar je moest wel begrijpen dat hij voorrang moest krijgen: hij kon zijn tijd niet verdoen, wachten was nutteloos en hij had wel betere dingen te doen zoals werken.
ik viel van mijn stoel!
een qatari die snel ergens naar toe wil om te werken?
nog nooit gezien.
ja op de weg gaan ze als de brandweer, echter 9 van de 10 zijn ze niet op weg naar werk maar naar het winkelcentrum, het koffiehuis, de praatgroep of gewoon onderweg.
Daar moet iedereen voor wijken, snel aan de kant, knipperen met je groot licht en de hele weg met alle banen gebruiken, snel snel want je hebt een doel een missie je moet ergens naar toe.
in de rij staan (ook voor een verkeerslicht) past daar niet bij. dus je maakt een eigen rij, probeert er langs te kruipen of gaat gewoon een andere kant op (waar hoplijk)een kortere rij staat.
ik viel van mijn stoel van verbazing dus.

vandaag is de vraag: wat betekent de nationale vlag voor je?
http://www.gulf-times.com/site/topics/article.asp?cu_no=2&item_no=257458&version=1&template_id=36&parent_id=16

trots, fier, gelukkig, blij, een tweede moeder, lees ik.
het roept bij me zelf meer de vraag op: wat betekent de nationale driekleur van het kininkrijk der Nederlanden voor mij?
daar ga ik een goed over nadenken.

Comments

Popular Posts