weer eens over het weer

knip.......Een groot deel van Nederland is zondag bedekt met een witte laag. Alleen het noorden en noordoosten van het land moeten het zonder sneeuw stellen. Dat zei een woordvoerder van het KNMI. Ook in de avond zal het blijven sneeuwen. Omdat het door het sneeuwen steeds kouder wordt, blijft het ook steeds beter liggen......
knip uit deT.

GL:
direct daarna stond er ook nog dat er een soort alarm was afgegeven. tsja het is wintertijd en dan kan er sneeuw en ijzel vallen of het kan vriezen zodat opritten en viaducten snel glad worden of dat de mist aanslaat/aanvriest. eerder was al te lezen dat er gekrabt moest worden. mogelijkheden te over: winter.
hier op de rand van het noordelijk halfrond is het weer niet anders dan daarvoor.
natuurlijk is het wel koeler: 'sn achts net rond of onder de twintig en overdag net over of rond de dertig. maar tot nu toe geen mist, storm of regen. dat is dus wel eens anders geweest de afgelopen jaren zoals opgemerkt en beschreven maar nu.....
nee ik mis de seizoenen enorm. als ik naar buiten kijk kan het iedere maand van het jaar zijn. strak blauw. pas als je buiten komt merk je een andere vochtigheid en de behaglijke temperatuur. mag ook wel want we hebben al bijna december. dus in de winkels ligt al kerstversiering (ieder jaar meer) en in de koffie-shops klinkt al weken kerstgetingel (filipinoos zijn er gek op/mee).
De seizoenen en de veranderingen die daarbij horen zijn zaken die ik echt mis.
En dan heb ik het nog niet over de typische seizoensgerechten gehad natuurlijk.
Ik moet het doen maar weer doen met classic fm en de vier jaargetijden van Vivaldi.

Comments

Popular Posts