belofte maakt schuld


(c)GL2009 gerard lenting: medaille sultan long jump PB
gisteren stond Sultan voor de deur. niet voor de eerste keer trouwens. In de voorbij maanden kwam hij regelmatig langs. In eerste instantie om te vragen of ik hem wilde trainen. Nadat ik hem een aantal keren de deur had gewezen (nee geen zin, nee moeilijk met de federatie, andere coaches enz) ging ik uiteindelijk toch door de knieen voor zijn vasthoudendheid. Hij zou het zelf regelen met de federatie en we maakten de afspraak drie keer per weer samen trainen en hij zou zelf nog 1-2 keer wat doen.

het gaat niet zonder slag of stoot maar hij komt, hij traint en heeft er plezier in.
de eerste wedstrijd ging voor zijn gevoel erg slecht. slechts een derde plaats met verspringen. hij kwam de medaille 'savonds brengen en beloofde de volgende is goud.

gisteren stond hij opnieuw voor de deur. You know my promise coach? Ik veinsde onwetenheid en zei: Sure, you said a jump over seven didn't you? hij lachte, ja dat ook maar ik had ook gezegd de volgende is goud. En hij hing de grote zware met bladgoud geverfde medaille van QAAF club competitie 2008-2009 om mijn hals. Hij had hem zelf verdiend met 6.52m. Ook bij het hinkstap had hij goede pogingen die nipt ongeldig maar wel over de 14 waren (dus 13.58 in de boeken. The scoreboard is not lying, Sultan.If you could have won you should have won. Nu sprong mijn oud pupil Motaz naar 14.08m -pr- en de dag ervoor over 2.10m. Keurige prestaties voor de aspire-atleet die nu gecoached wordt door Lubos Benko). Next time I show this coach.

Sultan, de enthousiaste buurjongen, is net 18 geworden vorige week en wil nu volgende jaar naar de WJK in Canada: Moncton. Why not coach? I think 7m50 possible.
Kijk dat is een jongen naar mijn hart.
Ik hoop dat ik hem verder op weg kan helpen.

Comments

Popular Posts