"nieuw"

nieuw is typisch zo'n term die iedere keer waar is maar nooit helemaal (de lading dekt).
zo volgde ik gisteren, via de 'live' uitslagen, de NBC-wedstrijd in Hoorn.
nooit mijn favoriete wedstrijd geweest, maar dit terzijde.
een paar jaar geleden nog de trigalez wedstrijd nu flynth als sponsor, voor mij nieuw.
verder was alles hetzelfde op het eerste gezicht maar ik hoorde viavia dat de wedstrijd toch vernieuwd was ivm de nbc (nationaal baan circuit)status, voor wat het waard is.
de zon scheen er was een briesje (hier in Doha ook maar al twee dagen is het flink heet 45+ in de zon en het briesje is ook warm) zag ik later op de video beelden.
maar ik zag in eerste instantie alleen deelnemerslijsten en uitslagen.
en daar zag ik dus nieuwe namen.
namen die me slechts vaag iets zeiden, wel eens eerder gelezen soms.
maar ze riepen geen beelden op bij mij althans zodanig dat ik ze voor me kon zien: gezichten, bewegingen of stijl.
nieuwe namen op de baan
nieuwe atleten op weg naar eeuwige roem
nieuwe persoonlijke beste prestaties

en introduceerde ik een soort live ticker op het spartaan prikbord -zie de links, rechts boven- met de prestaties van de spartaan atleten (het was te warm om iets te ondernemen en mevrouw Lenting was druk doende met sudoku).

via cees beets kreeg ik eerder wat beelden van denise groot en nu ook weer dus het nieuwe is er een beetje af maar wel een nieuw gezicht in de vrouwen atletiek en een nieuw nederlands jeugdrecord: denise groot

Nieuw NJR van 4.20m voor Denise Groot from Losse Veter on Vimeo.

Comments

Popular Posts