hobbel de bobbel


PICTURE: Jayaram, Gulf Times

Als je van ons huis naar het werk van Diana rijdt heb je eigenlijk geen optie.
Nou ja bijna niet. In de aanloop wel. Dan kun je kiezen om over de drukke Salwa rd te gaan of de Al Waab street helemaal uitrijden tot B ring, of halverwege deze weg (1) toch nog naar Salwa of (2) binnendoor naar de C-ring en ook nog mogelijk is (3)via Al Sadd plaza. In alle gevallen kom je in een soort van file terecht ls je 'te laat' vertrekt, bij de Ramada lights. Dit te laat zijn verschilt van dag tot dag dus op donderdag moet je eerder.
Vanaf de ramada moet het viaduct bij de Jaidah over. Je zou ook kunnen kiezen om onderlangs te gaan maar dan sta je gegarandeerd vast in verkeer op de B-ring.
Dus je gaat eigenlijk altijd over het viaduct. Sinds enkele maanden is er aan weerszijde van het hoge segment een opening ontstaan bij de aansluitende delen.
Auto's minderen snelheid, wijken uit over de kant of in de meeste gevallen gaan er met een noodgang over heen en nemen het trillen op de koop toe.
Het is wachten op ongelukken.
Nu dus een stuk in de krant.

Oh, ja.als je dan over het viaduct bent moet je direct voorsorteren en rechts af, invoegen en weer rechts de eerste straat in. Echter, er is geen voorsorteer strook, het verkeer van B-ring geeeft volgas naar de verkeerslichten verder op, en voor de straat rechts af is een drukke winkel en direct er na een bushalte. Kortom de hobbel op het viaduct is eigenlijk een makkie in de vroege ochtend als je naar Halcrow moet.



A JOLT FOR MOTORISTS: Driving through one of the lanes of the Jaidah flyover has become a bone-rattling experience for motorists with the thick rubber cover across the gaps between the spans getting damaged. The damage to the rubber cover at two places on the lane has resulted in foot-long gaps, one on the ascending stretch and the other on the descending stretch.

Motorists feel a heavy jolt when their vehicles pass above the gaps with the wheels taking the sharp dip.

Comments

Popular Posts