druk met nederlanders

na de voetballers, de voetbaltrainers, een atletiektrainer nu ook handballer in Qatar

DVHN Gepubliceerd op 07 november 2007, 08:41

knip

Handballer van E & O naar Qatar

Emmen - Knallen Ben. Dat stond Slahedine Ben Soltane bij E & O te doen. Maar hij werd niet de Boem‑boem‑Ben die E & O in gedachten had. Tot Volendam en Aalsmeer twee weken geleden voor het eerst kennis maakten met de snelle werparm van Ben. In beide duels sleurde hij als pinchhitter de Emmer handballers na rust door de kritieke fase. Wie er de conclusie aan koppelt dat E & O nog lang plezier van deze 20‑jarige powerhitter kan beleven heeft het mis. Ben is in de ban van de oliedollars en het woestijnklimaat. Hij keerde een week geleden terug uit Qatar met een, naar eigen zeggen, vet contract op zak. Hij tekende voor vijf jaar bij de handbaltak van Al‑Sadd Sports Club, de club uit Doha waar ook voetbaltrainer Co Adriaanse werkzaam is. Eind dit seizoen keert Slahedine Ben Soltane terug naar het emiraat waar twintig jaar geleden zijn wieg stond.



Hij ziet er naar uit. "Al‑Sadd Sports Club was vorig jaar kampioen van Qatar. De president van de club is de zoon van de emir van Qatar. Het Olympische comité betaalt mijn salaris. Zo is dat in Qatar gebruikelijk. Frank de Boer (hij voetbalde voor Al Rayyan en Al Shamal, JvB) is ook met overheidsgeld betaald. Via de club krijg ik een auto en een huis en wordt mijn studie vergoed. Ik ga sportmanagement studeren en krijg een paspoort van Qatar, zodat ik ook voor het nationale team kan spelen. Dat is voor mij een extra motivatie. Het niveau van de competitie is vergelijkbaar met de eredivisie hier. Er spelen nogal wat Joegoslaven en Hongaren. Aanpassingsproblemen zal ik niet hebben, omdat ik Arabisch spreek."

Comments

Popular Posts