maansversduistering.



Bij de prachtige maansverduistering gisteravond was het typisch geval va mazzel: vrijwel onbewolkt en goed zicht. De zon ging om kwart voor zes onder en de volle maanschijf verscheen aan de horizon. Die zag ik niet. Pas om iets voor halfzeven toen ik naar huis liep zag ik het.

De volle maan had een vrij donkere (rode) gloed die werd veroorzaakt door de weerkaatsing van het beetje zonlicht dat wel door de aardatmosfeer viel.

Het maken van foto's met mijn kleine cameraatje viel niet mee. Door het vele licht en het ontbreken van een statief. Onderweg heb ik toch wat foto's genomen en tot slotte ook nog vanaf de veranda. De hele terugweg genoten van dit spektakel. De volgende volledige is pas in 2015.

De foto's zijn niet geweldig maar geven een idee ;D

Comments

Popular Posts