top of flop

zo heette een programm op televisie in een tijd toen er nog maar weinig toestellen in de meeste huishoudens te vinden waren. en als iemand al zo'n bakbeest had was het zwart wit.
deze toplijst van de top 100 werd vandaag uitgezonden op hemelvaartsdag in Nederland.
heb ik even aan me voorbij laten gaan.
wat opvalt is dat uit die tijd toen het merendeel van de muziek toch nederlands talig was er bijna niks terug te horen was in deze top.
Behalve de nummer een dan uit 1959!
De grote successen van de nederlandse popgeschiedenis staan er wel in op 15/11&8.

rest: top of flop???


# 20. The Cats - One way wind

# 19. Frank Boeijen - Kronenburg Park

# 18. Jacques Herb – Manuela

# 17. Ramses Shaffy & Liesbeth List – Pastorale

# 16. André Hazes - De vlieger

# 15. George Baker Selection - Little green bag

# 14. Het Goede Doel – België

# 13. Frans Duijts - Jij denkt maar dat je alles mag van mij

# 12. Wim Sonneveld - Het dorp

# 11. Golden Earring - Radar love

# 10. Anita Meyer - Why tell me why

# 9. Frans Bauer - Heb je even voor mij

# 8. Shocking Blue – Venus

# 7. Guus Meeuwis – Brabant

# 6. Ramses Shaffy – Zing, vecht, huil, bid, lach, werk, en bewonder

# 5. Jan Smit - Als de morgen is gekomen

# 4. André Hazes Jr. - Zij gelooft in mij

# 3. Marco Borsato - Dromen zijn bedrog

# 2. Nick & Simon – Rosanne

# 1. Peter Koelewijn - Kom van dat dak af

Comments

Popular Posts