bed

bed gekocht. eerst de gebruikelijke rondgang langs diverse zaken en dan onderhandelen over de prijs. dan terug naar de zaak waar ze mijn bed hadden 2 bij 2 en met een wat ze hier noemen medical mattress.
voor 300 euro ben ik dus de trotse bezitter van een nieuw bed. wanneer kunnen jullie bezorgen? Ja het is ramadan dus... Ok kan het in de ochtend? Ja geen probleem meneer Gerard. De verkoper belooft me te bellen. Dat doet 'ie inderdaad alleen om te melden dat het matras niet klaar is. Dus een dag later? No problem. De volgende dag bel ik Osama zelf maar. De vriendelijke verkoper is in het verleden pannekoekbakker op de kermis in Nederland geweest en heeft een aantal vrienden met shoarma tenten in Amsterdam, daankjoewel.
Ja morgen om acht uur. Ik wacht die ochtend tot half negen om nog maar eens te bellen. Nee de chauffeur komt zo hij belt je. Half tien gaat de telefoon 1x over. Ik zie dat het de bezorgdienst is. Ik bel terug en krijg iemand uit india/pakistan aan de lijn die me niet snapt, ik vertel nog maar een keer mijn adres. Tien uur mijn gsm gaat weer 1 x over. Ik bel maar weer terug. Ja we staan bij het Sanyo bord. I'm new sir, don't no where to go sir, please come to here sir.
Ik wandel er naar toe en zie drie mannen in een pick-up truck. Eentje springt er snel uit en maakt plaats voor mij en duikt in de achterbak.
Thuis aangekomen komt het karton in de achterbak tot leven en duiken er nog vijf Nepalese/Bangleshi kereltjes op. Snel pakken ze iedereen ding: 2 dragen een deel van het onderstel, 2 anderen het tweede deel, nog twee het hoofdstuk en twee het matras. eentje blijft in de achterbak zitten en de chauffeur is tevens opzichter.
Vijf minuten later rijden ze weer weg. Mijn bed staat in elkaar klaar. Wel in plastic, maar dat is gewoon hier. Net voor het middag gebed kom ik op mijn werk aan. Geen probleem het is rustig. Het is ramadan.

Comments

Popular Posts