de b(r)oertjes

Afentoe kom ik ze tegen op het strand of bij de super.
Maar ik kan ze nog steeds niet uit elkaar houden.
Misschien lukt dat in de komende jaren................


Als het aan Ronald de Boer ligt, speelt hij na dit seizoen nóg een jaar in Qatar. Dat zegt de oud-international, die samen met zijn broer Frank verhuisd is van Al-Rayyan Sports Club naar Al-Shamal, in Sportweek. "We genieten hier enorm. Het is echt heerlijk hier. Als ze me na dit seizoen nog een jaar geven, blijf ik zitten. Serieus", aldus Ronald.

Met hun nieuwe club staan de De Boertjes na vijf wedstrijden momenteel zevende in de competitie. "Het is niet zo'n sterke club als Rayyan, maar sinds wij hier zijn vreest iedereen Al-Shamal."


Het was even onzeker of de tweeling dit seizoen wel bij elkaar zou spelen, want het Olympisch Comité wilde ze ieder bij een andere club onderbrengen. "In het contract van Frank en mij staat: wij blijven bij elkaar. Uiteindelijk was dat toch het plan: samen onze carrière afsluiten. Dat hebben we die mensen maar even verteld en toen was het goed. Kwamen ze met Al-Shamal aanzetten, oké, prima."

Comments

Popular Posts