nooit 1 maar meer...

Trio: 2024-1990-2007

Jarenlang kocht in magazines zoals Tattoo, Tattoo life of Inked. Het fascineerde me. De prachte lijnen vooral zoals bij de first nations in Oceanie. Of de 'kostuums' en 'sleeve's' van de Yakuza, de Japanse maffia.







Ik had en heb niet zoveel met de veelkleurige plaatjes of de stripfiguren. Laat staan met: Love, Mama, of een hartje. Maar op de rug een mooi portret of zoals Memphis een leeuw, vindt ik dan wel weer heel fraai.

Vandaar.

Toen ik op de rechter onderarm van Flea, de bassist van the red hot chilli peppers zag, wist ik het zeker. Dat is het. 

The thunderbird is a mythological bird-like spirit in North American indigenous peoples' history and culture. It is considered a supernatural being of power and strength.

Ik zag het in de cultuur van de Haida (of Xa'ida, wat 'mensen' betekent) een Noord-Amerikaans volk dat voorkomt in Brits-Columbia. Ik verdiepte me daarna een klein beetje in de geschiedenis van de oorspronkelijke, inheemse bevolking van Amerika. Prachtig om te lezen en onthutsend om te zien hoe er met deze first nations is omgegaan. 
Voor mijn 30e verjaardag nam ik hem. Op zaterdagmorgen. Het was een lange lig. Maar prachtig zelfs na al die jaren. 
1990 Tattooist:  ?  @Bells Tattoo  Schotersingel Haarlem.
skin: GL linkerbil 

Daarna was de drang minder maar de interesse verminderde niet. Ik wilde ook zeker nog één. Toen we gingen trouwen besloten we om geen ring te kopen maar beide een tatoeage te nemen. Het werd een
kolibrie in de stijl van (weer) de Haida cultuur.
Humming bird: ..to appreciate and love the miracle of living and help you to focus on the positivity in your life...
2007 Tattooist: Tonny @ Datonktattoo, Groningen
skin: GL rechter lies

Na mijn open hart operatie wist ik zeker dat de de afbeelding  die ik al jaren, zeker een jaar of acht,  er voor had gezien, nu zeker mijn volgende tatoeage zou worden.

Lizards are often seen as symbols of new beginnings, change, newness, and adaptability.  

2024 Tattooist: João @ TattooRonda, Leek
skin: GL linker bovenarm binnenkant



no pain no gain....


Comments

Popular Posts