vervlogen tijden


 Heel veel uren in vervlogen tijden heb ik doorgebracht op de hier genoemde sportaccommodaties. Allereerst op de atletiekbaan van het sportpark Pim Mulier. De kunststof accommodatie lag er toen nog niet zo heel lang. In de loop der tijden is er om de baan het nodige verandert. Het krachthok als eerste, toen de gemeentewerken en later de springheuvel. 
Toen ik in Haarlem kwam wonen ging bijna direct de kunstijsbaan dicht vanwege problemen met de fundering oa. Pas veel later ging het weer open en heb ik er met het CIOS de winter triathlon gedaan en niet veel later schaatslessen met HP (eerst als coach-pro en later onder de vlag van Kras).

Ik werd wel even stil toen ik besefte dat de twee mannen op de foto twee goede bekenden zijn. Het zijn beide atleten van clubs waar ik getraind heb. Jaap van Deursen zat in de AB-groep jongens van AV Haarlem waar ik training gaf van 1983-1987. In de groep met Ard-vark en Warmerdam onderander. Willem Roelfsema van de beroemde achterwaartse kruispas zit en zat in een vriendengroep waarvan -Knapen ook al eens voorzitter KAV en Seylhouwer, voorzitter van AV Haarlemmer onder andere )met ook Hogerwerf Niet en Rens, Kolf, Geursen, Verdam, Marel, Heu, Hagen, Taag, en Negenman ook) deel van uitmaakten.



Comments

Popular Posts