Froukje Catharina Johanna Jansen

Froukje Jansen, de Nederlandse turnkampioene van 1997, uit Twello trekt de aandacht.
Wenkbrauwen.
De rechter heeft een verticaal litteken.
En, deze aandachtstrekker werkt nauw samen met de linker.
Als ze fronst of probeert verbazing te suggereren.
Deze ‘chick/babe/mokkel’ werd dus twee keer Nederlands kampioen turnen, werd danser en trad op in musicals. De benamingen helpen bij het zoeken in combinatie met de naam om een beeld te krijgen van de voormalige gym-ster. Maakt niet uit. Niet zo erg dit alles maar vervolgens kwam FC JJ op televisie (“in het ondeugende programma 6pack”, lees ik op de Nederland3 site). Ging naar Llink, Llink ging kapot en nu is F.C.J. Jansen het gezicht van De zomer draait door.
Het wordt opgenomen in hetzelfde studioconplex door dezelfde omroep en dezelfde makers. Zelfs de naam is bijna gelijk aan De Wereld Draait Door, nu dus: De Zomer Draait Door. Hierin neemt FC JJ de dagelijkse presentatie voor haar rekening. Dit in gezelschap van twee andere jonge mij onbekende grootheden afwisselend ene Art Rooijakkers en ene Waldermar Torrenstra.
Ik zal het maar bekennen ik ben niet een fan van Mathijs van Nieuwkerk maar als ik dit op BVN zie keer ik direct op mijn schreden terug en meldt me direct aan bij zijn cluppie. Het draait me door.
DZDD is namelijk te. Te dom, te kleuterachtig, te weinig, te onecht. Bijna absurd. Als je iemand niet uit laat praten/ Als je eigen vraag niet afwacht maar direct een andere stelt/ Als je stomme vragen stelt....
Of: Het gesprek niet aanvoelt/De andere persoon niet ‘kent’. En als klap op de vuurpijl: geen humor hebt, de autocue niet kan volgen en probeert afentoe Mathijs na te doen..........
Nee, foei, bah.
FC. J.J. mag weg.
“Vuilnisman??!!!”
Laat maar komen die zomer met herhalingen van herhalingen (desnoods met Mathijs) want mevrouw Lenting en ik kunnen naar DZDD echt niet kijken (365.000 anderen nog wel op 12 juni, op 4 juni waren dit er nog 567.000 ).

Comments

Popular Posts